mandag 29. august 2011

Jeg har vunnet igjen!!

 

006

Se hva jeg har vunnet!! To putetrekk fra Kremmerhuset fra Give Away hos Keisernes nye trær. De har akkurat kjøpt seg en ny leilighet og holder på med oppussing og innflytting. Bloggen bør besøkes!! Putetrekkene er såå fine! De passet skikkelig bra!

 008

Gaven var så pent innpakket og med et flott kort.

Jeg driver å funderer litt på hva flaks og uflaks egentlig er og om man har en viss kvote. I så fall syns jeg uflaks kvoten bør være oppbrukt for lengst. Nå har jeg hatt litt flaks med å vinne to gi bort’er, men det veier uansett ikke opp for all uflaksen.

Fra Wikipedia, den frie encyklopedi

Flaks, hell og tur er at noe går bra for noen, særlig hvis det skjer overraskende og tilfeldig eller uten at en anstrenger seg. Flaks kan også kalles lykke, et ord som dessuten kan bety dyp glede.

Begrepet og fenomenet kan forklares og beskrives fra flere synsvinkler. En rasjonell betraktningsmåte handler om statistikk, sannsynlighet og tilfeldigheter. En kan også forstå fenomenet ved hjelp av psykologi, for eksempel at positive hendelser og utfall utenfor en selv kan oppleves som personlig hell. Et kjent psykologisk fenomen knyttet til flaks er «hell i uhellet». Troen på flaks spiller også en viktig del i folketro og overtro. En religiøs betraktningsmåte kan handle om skjebne og forutbestemthet, karma og at «en høster som en sår», altså at noen faktisk er heldigere enn andre og at de har fortjent å lykkes. En annen overnaturlig innfallsvinkel til fenomenet er at en kan påvirke sitt eget hell og lykke gjennom spirituelle metoder eller ved å utføre bestemte ritualer

Kanskje karma spiller inn på livene våre. De handlingene et menneske gjør i dette livet, vil være med å bestemme hvordan det skal gå i det neste. Hmmm… Lurer på om jeg har sett for mye på “My name is Earl”..

Nå skal jeg gjøre noen gode gjerninger. Besøke et gjeng med blogger og kommentere!

God kveld!

3 kommentarer:

  1. Grattis, de putene kunne jeg tenkt meg selv! :) Du kan jo prøve lykken igjen i min Give Away, hvis du vil ;) Ha en fortsatt finfin mandagskveld!

    SvarSlett
  2. Heldige deg. Jeg vinner jo aldri noe på give aways, eller på noe annet for den saks skyld. Så en gang må det jo bli min tur snart...hihi. Gir ikke opp

    Lotte

    SvarSlett
  3. Gratulerer sååå mye! Så flott premie. Kjempestilige puter. Så gøy ;-)

    Ha en finfin ettermiddag og kveld!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...