torsdag 1. september 2011

1-års jubileum!

I dag har vi vært “gårdbrukere” i 1. år!!

Mye har skjedd det siste året. Tilsammen har vi støpt og revet 65 kvm gulv. Totalt har vi brukt 10 kubikk betong, 350 m vannrør til varme og 40 kubikk masse. 8 vinduer er byttet ut. Stua har fått den største forandringen. Slik så den ut før.

(Fotograf Dagmar Ånerud Glimt foto)

Stua ble påbegynt med en gang da gulvet hadde store skjevheter. Det visste seg at flere av gulvbjelkene var blitt til støv.. Det var var å brette opp ermene å spa ut alt sammen. Vi rev to lag med panel på veggene også. I veggen bak sofa fant vi et vindu. Det har vi nå satt inn igjen i tillegg til et til som opprinnelig har vært der.

page

Vi heller nå mot å slipe og behandle betonggulvet i stua og kjøkkenet i steden for å legge furugulvet som egentlig var planlagt. I allefall i første omgang. Jeg elsker den rå, tøffe overflaten på betongen.

Et rom og to kott i 2.etasje har blitt til to soverom til ungene. Masse maling har forsvunnet og kjøkkeninnredningen har blitt stokket om litt på. Vi har også fått revet råtten i stabburet, fjernet skuret bak hytta og laget et super koselig rom i stallen.

page

Jeg har noen spennende planer for kjøkkenet. Så her er det bare å følge med!

Ellers har mannen fått prolaps, akillessena hans har røket av, Hedda har begynt i første klasse, Kasper i ny barnehage og jeg skal åpne butikk! Vi har gått fra å ha en katt og en hund til 17 høner, 1 hund, 3 katter, 2 kaniner, 5 pinnedyr og ikke minst 2 geiter. 

Gleder meg til fortsettelsen!!

5 kommentarer:

  1. Utrolig hvor mye dere har fått gjort på et år! Stua ser skikkelig flott ut nå! Gleder meg til å følge med dere videre i prosessen :)

    SvarSlett
  2. Gratulerer med 1årsdag!

    Gøy å følge med på all jobben dere har gjort, og har foran dere.

    Og de geitene har gitt meg en god latter etpar ganger ;)

    SvarSlett
  3. Ja skal si det kommer seg her.
    Litt av en jobb dere har tatt på dere, men når det en dag er ferdig så kommer dere til å være superfornøyde vil jeg tro!! :)

    SvarSlett
  4. Grtatulerer med dagen! Litt av en jobb dere har utført! Helt enig i at betonggulv er veldig fint. Gleder meg til å se fortsettelsen av prosjektene dine.
    Klem

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...