mandag 16. mai 2011

Den slue rev går omkring

Jeg kjøpte to slike krukker på en blomsterbutikk for en stund siden. De er fra Ib Laursen. Den ene ble en gave, mens den andre har fått plass på badet. Det er meningen at den skal huse hårpynten til Hedda. Nå finnes det ikke lenger noen unnskyldning for å ikke rydde opp strikker og spenner etter seg.

Og så var det over til overskriften. På hytta til foreldrene mine er det et gammelt brettspill. Da man spiller dette spillet kan man risikere å trekke et kort hvor det står: Den slue rev går omkring. Du og dine medspillere har mistet alle penger dere har på hånden. Spillet ble laget for Den Norske Credittkasse og het Banka. Det har vi spilt mang en gang!

(Illustrasjonsfoto)

Grunnen til at jeg kom til å tenke på dette spillet er at jeg ble vekt kl 5 i natt av et vannvittig leven fra hønsegården. Jeg skjønte at det var noe som ikke var bra. Da jeg lusket meg ned trappa og ut av døra fikk jeg se Mikkel Rev på utsiden av nettingen. På innsiden stod de to største hanene å lagde verden verste leven. De var klare for en fight! Jeg løp opp igjen til Joakim. Han snek seg ut (sammen med katta), men da var reven borte. Selvfølgelig våknet Kasper av alt sammen. Han var veldig bestemt og ville stå opp! Heldigvis fikk vi unnverget det denne gangen.

Jeg er veldig glad reven ikke dukket opp en natt tidligere. Da hadde vi glemt å lukke døra for natta til hønsegården…

Der kom jeg endelig til poenget!

Jeg har snekret nytt tørkestativ! DIY og bilder kommer så fort jeg får malt det siste strøket og satt på snor.

Ønsker dere alle en flott 17. mai!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...