lørdag 12. mai 2012

Endelig er flisene i hus (eller i stall..)

Flisene ligger nå i stallen og venter på å bli lagt på lille doen og gangen. Dette er Historiske Fliser av typen “Liten Norsk Stjerne”.

Har kan du se hvordan flisene blir laget.

Veldig spennende å se hvordan flisene blir til tømmerveggen i gangen. Jeg tror det blir knallbra!

Hedda7år 101

Har jeg sagt at det dukket opp et nytt vindu i veggen i gangen? Det satt i veggen med panel på begge sider. Mannen skar det opp på utsiden da vi rev panelen på innsiden. Nå har vi masse lys i gangen og et flott gammelt vindu! Alle glassene var hele i vinduet og det er av gammel god skimlete valør.

Jeg har malt den vinrøde døren vår på innsiden. Det skulle 5 strøk til for å få den skikkelig hvit. (Her mangler det ennå noen strøk). Jeg prøvde meg på å male den grå,  men det ble ikke bra.

Her i gangen skal den gamle trappa rives ut, panel rives og den “nye” inn før flisene kan legges. Jeg krysser fingre og tær for at vi har dette klart til den 30. mai.

Ellers jobber vi videre med kjøkkenet. Det har fått en stopp da vi venter på  det elektriske. Vi må inn med nye kurser osv.

Fortsatt god lørdag!

4 kommentarer:

  1. Lekre fliser!


    Der har virkelig myeå henge fingrene i...

    Jeg heier på dere!

    -Og gleder meg til å lese om alt dere har fått til i Kamille i sommer! :)

    SvarSlett
  2. Hei vennen :)

    Så fine fliser dere har kjøpt :)
    Og så stilig at dere har satt inn et gammelt vindu - herlig :) Godt å få inn mer lys :)

    Så koselig at du vil være med på Giveawayen min :)
    Ha en fin lørdag og kos deg:)
    Klem Lisa:)

    SvarSlett
  3. Kjekt å få lys inn med ekstra vindu. Flisene vet jeg dere kommer til å bli fornøyd med:))

    SvarSlett
  4. Fantastiske fliser!

    Elsker slike fliser og har faktisk et eget innlegg om det hos meg :)

    Følger deg gjerne videre!


    Vigdis

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...