onsdag 13. juni 2012

Kjøkken før/etter *Bilderas*

048

Kjøkkenet er ferdig!! Og slik ble det! Innredningen, hvitevarer, vask og kran er fra ikea. Håndtak og knotter fra Claes Olsson. Kontakter, brytere, “hvite”varer og håndtak er i svart. Veggen har fått fargen tåkedis mens resten er malt eggehvitt.

Nr 14 har hjulpet meg med tegning av kjøkken og romløsning i hele huset. Her er et innlegg fra planleggingen. Det eneste vi endret i ettertid var at vi byttet plass på steikovn og kjøleskap. Vi har heller ikke (ennå) satt inn to oppvaskmaskiner.

20100705_6681 as Smart Object-1

Tidligere ble rommet brukt som spisestue. Første vinteren vi bodde i huset brukte vi dette rommet som stue.

Vi har fjernet døra til høyre på dette bildet. Den gamle panelen i taket og på veggene er beholdt.

049

Bak skapet i hjørnet var det også en dør. Skapet helt til venstre er innebygget kjøleskap. Kullviften er fra ikea. Lampene over vinduet er gamle varmelamper.

20100705_6686

Her ser dere det gamle kjøkkenet. Det var veldig upraktisk med ovnen i hjørnet med skuffer på ene siden og oppvask (som ikke virket) på andre. Mer her: Norges styggeste kjøkken. Rommet kjøkkenet er i nå ser dere til venstre.

008

Her er et bilde underveis. Gulvene er revet ut. Midt i bildet ser dere den gamle kjøkkengruva. Vi har altså flyttet kjøkkenet tilbake til det rommet det tidligere var i. Les mer om det her: Hull

012

Vi måtte så inn med fyllmasse, isolering, armering og vannrør til varmen. Så ble det støpt betonggulv. Det kan dere lese mer om her: Støping av gulv og Fotspor

044

Betonggulvet har blitt behandlet med epoxy. Gulvet har fortsatt merker i betongen etter potene til hunden vår. Det skal på gulvlister og en list oppunder benkeplaten etterhvert. Døra skal enten pusses litt mer og muligens males.

052

Vi har bygd inn ikea-innredningen med perlestaff-panel for å gi det et mer landlig og plassbygd utseende. Sokkelen går også helt ut av samme grunn.

031

Benkeplaten av betong er støpt på plass i en form. Her kan dere se hvordan vi gjorde det. Etter herding og sliping med vinkelsliper (urk..) ble den oljet.

066

Hjørneskapet som tidligere stod i stallen har fått lov til å komme inn. På denne veggen ønsker jeg meg et vitrineskap.

053

Store skuffer og lite/ingen overskap er stikkord her.

061

God oversikt over gårdsplassen!

025

Kjøkkenet sett fra stua.

045

“Matlære” og “Vi koker elektrisk”.

037

Spør gjerne hvis dere lurer på noe! Det er sikkert noe jeg har glemt!

24 kommentarer:

  1. Det ble kjempefint kjøkken! Riktig landlig og fint. Superlekker benkeplate, og superkoselig med den gamle svartovnen :)
    Ønsker deg en fin torsdag!

    SvarSlett
  2. For en jobb :))Lekkert og landlig ♥

    GRATULERER MASSE,ta dere en velfortjent pause nå ♥

    Klemmer Bente

    SvarSlett
  3. Veldig lekkert !!
    klapp dere selv på skulderen <3

    Nydelig gamle ting du har, elsker ting med sjel :)

    -ingrid-

    SvarSlett
  4. Så flott dere har fått det!

    Jeg er stum av beundring over all jobben dere har gjort.
    Nå kan dere klappe dere stolt på skulderen over flott kjøkken-jobb!

    SvarSlett
  5. Såååå nydelig kjøkken! Du skriver du skal male døra..... Det ville jeg aldri gjort. Syntes det var den som ga rommet litt rustikk og sjarmerende følelse. Den er jo kjempe fin slik den er:-) Ville iallefall ha tenkt meg nøye om.
    Klemmer fra "bedreviteren"

    SvarSlett
  6. Hei vennen :)

    Det ble et utrolig nydelig kjøkken!! Sååå fint! :) Så flinke dere er :)

    Elsker den gamle døra di på kjøkkenet, den var herlig :) Ga så mye sjam og varme :)

    Tusen takk for så koselig hilsen hos meg :) Lucy er bare verdens beste :) Så go og snill :)

    Ha en herlig dag, vennen, og kos deg på ditt lekre kjøkken :)
    Klem og kos Lisa:)

    SvarSlett
  7. Kjempebra jobba! Gratulerer med et flott og gørrkoselig kjøkken! :)))

    SvarSlett
  8. Knallbra og flott:) Spennende med gulvet og benkeplatene. Innbygging av skap i hjørnet ble riktig så bra....var litt spent på det:) Alle de små detaljene dere har fått på plass gjør det helt perfekt:)

    SvarSlett
  9. Takk for koselig kommentar inne hos meg! Moro at flere finner fram til meg! :) For et utrolig fint kjøkken du har, en drøm! Syns den gamle døra gjorde det helt perfekt, jeg ville ikke malt den nei. Litt av en jobb dere har lagt ned, imponerende! Her i Bodø har vi begynt å legge gulv, malingen er ferdig. Skal ta bilder om jeg rekker det før jeg drar hjem. :)

    SvarSlett
  10. Åhh! Elsker alt på dette kjøkkenet :) NYDELIG <3

    Klem Renate

    SvarSlett
  11. Jeg elsker kjøkkenet ditt :) gratulerer :)

    Takker for koselig kommentar inne hos meg.

    Moro å se hele kjøkkenforvandlingen hos deg. Ønsker deg en praktfull kvel og en fin helg !

    SvarSlett
  12. Woow...dette var bare lekkert!!!...gjennomført og nydelig:)
    Og den gamle ovnen til slutt...sukk dette er "lev lanlig"..:)
    Takk for kjempekoslig hilsen hos meg..virkelig gøy at du fant meg..nå skal jeg kikke litt mere her hos deg:))

    SvarSlett
  13. Hei, og takk for hyggelig kommentar inne på bloggen min. Så glad du fant meg, for da fant jeg deg også - for en koselig blogg du har! Jeg har lagt meg til som følger, for dette vil jeg se mye mer av.
    Nyyydelig kjøkken du har fått til!
    Men du verden for en jobb. Men så er det jo enda bedre når en først er ferdig da!
    Ønsker deg en fin fin helg!
    Titti-klæmm!!

    SvarSlett
  14. Hei, og takk for hyggelig kommentar inne på bloggen min. Så glad du fant meg, for da fant jeg deg også - for en koselig blogg du har! Jeg har lagt meg til som følger, for dette vil jeg se mye mer av.
    Nyyydelig kjøkken du har fått til!
    Men du verden for en jobb. Men så er det jo enda bedre når en først er ferdig da!
    Ønsker deg en fin fin helg!
    Titti-klæmm!!

    SvarSlett
  15. Så fint det ble,men jøye meg for en jobb dere har hatt!
    Dere må være utrolig stolte over kjøkkenet deres, kjempefint! :)
    God helg!

    SvarSlett
  16. Hei :)
    Sååå fint det ble!!!
    Tenker du er fornøyd :)
    Drømmekjøkken... Herlig dør og den gamle svartovnen er helt *smelt*

    Ha en finfin dag og helg!!

    Klemklem Anette

    SvarSlett
  17. Takk for hilsen på bloggen min:-) Dette kjøkkenet ble virkelig kjempefint, litt av en jobb dere har gjort og SÅ verdt det!! SÅ fint med den gamle støpejernsovene også da:-)

    SvarSlett
  18. Flott kjøkken.. Dette var en flott blanding av gammelt og nytt.. Likte veldig godt innredningen og alle de gamle detaljene

    SvarSlett
  19. Så otroligt fint - och vilken enorm skillnad mot förr!!!
    Ni har varit superduktiga!

    Vet allt om köksbygging - Byggde själv om köket förra året och det är minsann inte bara, bara...

    Önskar dig en härlig dag!
    Solen skiner här i Arendal så idag blir det nog grillkos på verandan!
    Kram Joy

    SvarSlett
  20. Kjempelekkert rom!! Heldige dere :D

    SvarSlett
  21. Så flinke dere har vært! Kjøkkenet ble knallfint - bra jobba.

    Takk for titten :)

    klem Nina

    SvarSlett
  22. Ser ut som dere hadde en kjempejobb, men det bar virkelig frukter. Råstilig! Her må det jo være gøy å både lage mat, og bare oppholde seg. Lekkert! :)

    SvarSlett
  23. Super flott kjøkken du har:) Elsker det at du har beholt gammle detaljer, som dører, ovn og ting å tang.
    Flinke dere har vert..

    SvarSlett
  24. Veldig inspirerende!! :-)
    Vi skal også igang med kjøkkenopprustning etter hvert, men har samme "problem" som jeg ser dere har; vinduene går lengre ned enn kjøkkenbenken. Jeg ser du har blåst i det, og bare satt den foran likevel. Ser det OK ut fra utsiden? Har du noe bilde derfra? Noen kommentarer i den forbindelse?

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...