søndag 11. mars 2012

Kjøkkenet tar form

005

Nå har benkeplaten fått herdet en stund. Dessverre fikk vi noen sekker med feil betong. Den var tykkere og platen ble ruglete. Jeg har nå prøvd å slipe den litt, men det ser ut til at vi må gå på med hardere skyts.

009

I går monterte jeg sammen alle 22 skuffene. Ble en bra haug med søppel. Vi mangler fortsatt en skuffeseksjon og skapet som Vilikke-mannen skal snekre i hjørnet.

010

Det blir bra rotete når jeg holder på..

012

Elsker denne lille skrutrekkeren min! (Av og  til er det bra at Vilikke-mannen har verktøy-dilla)

014

I høyskapet skal micro og ovn inn.

016

Vasken skal inn i skapet mellom vinduene. Oppvaskmaskinen skal inn til venstre for vasken. Så kommer en skuffeseksjon eller skap på 40 cm. Deretter skapet som mannen skal snekre. Den andre vaskemaskinen kommer ikke inn i denne omgang, men vi har plass til den hvis vi fjerner skuffeseksjonen ved siden av det høye skapet.

024

Her ser dere øya og skuffene.

Har dere noe godt forslag til ventilator? Jeg har lite lyst på en i stål da vi ikke har noe annet i stål. Den må være fritthengende. Allerhelst skulle jeg hatt en benkemontert, men det er laaaangt utenfor budsjett.

14 kommentarer:

  1. Dette blir jo kjempefint! :) Lykke til med resten :)

    SvarSlett
  2. For en jobb, men det blir knallfint til slutt :))
    Stå på :)

    Klem Bente

    SvarSlett
  3. Så spennende det blir med denne benkeplaten da! Gleder meg til å se det ferdige resultatet

    Lotte

    SvarSlett
  4. Hei!

    Så spennede! Og så flott kjøkken det blir!

    Ha en flott uke,
    Klem ragnhild

    SvarSlett
  5. Kjempegøy å følge oppussingen deres! Det ser ut til å bli kjempefint!
    Ang. ventilator kan dere kanskje sjekke ut www.eico-as.no. De har masse stilig! Røros Metall har også mye fint, men det kan hende det er mest stål de har. Lykke til med jakten!

    Hilsen Kristin :)

    SvarSlett
  6. Så gøy med nytt kjøkken!! Lykke til med opp-pussingen,og takk for koselig kommentar inne hos meg!!
    klm ingrid l

    SvarSlett
  7. Så fint kjøkkenet blir!
    Slitsomt når det står på som verst, men såå verdt det når det er over! ;)
    Liker at du vil beholde orginalpanelen på kjøkkenet- jeg elsker slik panel!

    Ha e god natt!

    Klem

    SvarSlett
  8. Så herlig blogg! Har sett masse nedover, og tittet innom epla butikken, så flink du er! :) Veldig interessant å følge med på renoveringen, mange gode løsninger, likte betong toppen! :) ønsker deg en herlig uke! klem

    SvarSlett
  9. Her er bilder som lovet:

    http://www.skonahem.com/inspiration/Inspirerandehem/Svartvitt-och-nyanser-av-gratt

    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  10. Så stilig! Vi har også tenkt å støpe benkeplate, så fint med litt tips :-) Blir et nydelig kjøkken. Koslig farge på veggene!

    -Astri på Lensmannsgården-

    SvarSlett
  11. Så gøy at jeg fant bloggen din!
    utrolig stilig benkeplate!
    vi lurer på å legge betong på gulvet i entrèen, har du noen lure tips å komme med? må gulvet slipes før du legger på det epoxy?

    SvarSlett
  12. Så fine bilder av jobben dere gjør! Første gang innom bloggen, og la meg til som følger med en gang. Gleder meg til å følge dere videre:)

    Ha ei god helg!

    *Marita*

    SvarSlett
  13. Håper det ordner seg med overflata på benkene....ser innmari bra ut:) Masse masse lagringsplass du begynner å få på plass. Husk å lade alle batteriene innimellom da;)

    SvarSlett
  14. Hei :)
    Håper du får en fin påske ♥
    Siste sjanse for å vinne BoligDrøm abonnement hos meg i dag ;)
    Og påskegave fra Solstrand Interiør trekkes på onsdag ;)
    Klem Anette

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...