tirsdag 12. april 2011

Knekkebrød

Disse bakte jeg på søndag, Veldig gode med geitost!

001

Oppskriften har jeg funnet på silje-sin. Denne bloggen anbefaler jeg at du tar et besøk i!

Dette bruker man:

2 dl lettkokte havregryn

2 dl sammalt rug

2 dl havrekli

2 dl solsikkekjerner

1 dl linfrø

1 dl kruskakli

2 dl sesamfrø

2 ts salt

7,5 dl vann

Blandt altsammen bortsett fra litt sesamfrø. Så skal det stå for å svelle i 10 min. Fordel blandingen på 3 bakebrett. Strø sesamfrø over Alle brettene stekes samtidig i 1 t og 15 min på 150 grader varmluft. Da de har stekt i 10 min skjæres de med et pizzahjul i passe biter.  Når de er ferdig stekt tar man opp ovnen samtidig som den står på for å fjerne fuktighet.

005

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...